13 apr. 2011

I give my all


  • Fredag - Provtränade att jobba på Ericsson från 06.50-11.30. Kom hem och chilla en liten stund, sen drog jag hem till Sandra, som bor 2 hur bort och där fanns en Mirjam också. Vi skrattade en hur mycket som helst åt så konstiga saker. Vi var vädigt trötta, iallafall jag och Mirjam, som båda provtränat att jobba tidigt. Efter 4 kom Fatmé och vi bestämde för att dra till ICA-Maxi och köpa gottgott för fredagsmyyyyys! Räkor, ägg, sallad, grekiskt lantbröd, aioli och massa lösgodis. Vi drar hem till Fatmé och dit kommer Zeina också och vi äter och kollar på Så ska det låta. Efteråt skypear vi med Ulla och en sovande Isaak. Vid 12 kom Dawa och hämtade mig och vi åkte hem till mig.



  • Lördag - Up and jumpy vid halv 10. David åker iväg och spelar match och jag drar till Knalleland med Sandra, Mirjam och Fatmé där Fatmé bjuder oss på glass i den otroligt sköna värmen. Efteråt drar vi hem till Mirjam, där hon diskar och jag och Fatmé spelar filmspelquiz. Mina immitationer gav oss ett gott skratt. Pouria ringer sen och säger att vi ska grilla hos Frank. Vi drar och köper marinerad karré och potatisgratäng. Oh myy vad gott det är med årets första grill. Mätt åker jag vidare hem till David, där dom har lite finmiddag för hans syster och hennes vän, som tävlat i fitness. Efteråt spelar vi sällskapsspel och skrattar en massa.



  • Söndag - Kalas och massa bullar och tårta hos Davids mormor och morfar. Grattis Börje som fyller 30 ;) Han är så rolig att skoja med, Davids morfar. Davids småkusiner var också där och lilla Willma ville ut och leka på lekplatsen och hon är så mysig. Hela eftermiddagen spenderade jag ute i solen tillsammans med davids mamma. 18 grader och sol, det är inte fel det. Kvällen bestod givetvis av bingolotto med David, hans syster och hennes kille Johan. Jag var 061 ifrån att få finalspelet. Under pausen bakar vi kladdkaka och Johan trodde helt ärligt att man stoppar den i kylskåpet så att den blir färdig. Vi skrattade och drev med honom rätt mycket. Vi skulle dock ha en nyttig söndag och det gick sådär.



  • Måndag - Skola 13-16.15 sen hem och byta om och ut och springa. avslutar kvällen med TV-tittande.



  • Tisdag - Provträna på Ericsson från 06.45 - 11.30. Träffa Stina för Spicen'Rice sen lite fika. Det var roligt att träffas och skoja som vi gjorde förr. Åkte hem och sov i en timme. Hem till David vid 7 och titta en film med honom och hans föräldrar. Sen kom Johan och Sara och det blev lite Barca och killarna snackade som vanligt om odds, då Sara kommer med kvällens kommentar "Ni snackar alltid om att ni spelar, men ni vinner inget". Så otroligt bra, jag fick mig ett gott skratt. Efter första halvlek började jag och David kolla på A dilemma, en ny film med Vince Vaughn.



  • Onsdag - Idag har jag kollat senaste säsongen på Top model, senaste Desperate housewives och Vampire diaries. Efter en powerwalk på 8km samt mathandling på ICA-Maxi bänkade jag mig framför TV:n för min mysonsdag. Svriges mästerkock, Grey's anatomy och Off the map.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar