18 apr. 2011

Helgen


  • Fredag - Heldag skola med ledarskap och kommunikation. Jag blir helt sjukt inspirerad och vill leva ett bättre och mer positivt liv. Alla tummar jag har pekar uppåt för den här kursen. Fortsatte min fredagskväll hemma hos min Dawa, där hans syster städat fint och lagat mat till alla Fjordlands plus mig och hennes kille. Tack igen! Vi avslutade kvällen med att spela Tokstolle och Cranium. En riktigt trevlig afton!



  • Lördag - Börjar dagen med lunch på Oliven med systrarna Zeina, Fatmé, Mirjam, Sandra och brorsans tjej Linn. Vi vandrar sen vidare och ska köpa glass, men jag köper godis. Vi fortsätter bort mot knalleland och sen vidare hem till mamma en sväng, där vi kollar in det nyinköpta och fixade köket. Vi drar sen vidare hem till Fatmé och nu följer också lillasyster Sofia med och storebror Ali. Där fixar vi en kycklingwookgryta med ris och tjötar, skrattar och umgås. David anländer också. Mirjam och Jonas, som varit hemma hos hans farmor? kommer senare på kvällen. Efteråt drar jag och David hem till honom, där vi kommer hem till att hans säng är upptagen och då pallrar vi oss in till stan igen och sover hos mig.



  • Söndag - Vaknar duschar och fixar mig, sen drar jag och Dawa och köper frulle på Maxi; frallor. Vi åker hem till honom och äter för att vi är bjuda på kalas senare på dagen. Kalaset, där det bjöds på baconinlindad kyckling med ris och förjävla god sås, hölls för hans lillkusin Emma som fyllde 11 år. Vi hoppade studsmatta, jag Dawa och hans syster Saras kille Johan. Det var inte nådigt. Jag var skitskraj för att trilla för killarna hoppa som idioter. Kvällen avslutar vi givetvis med Bingo och Dawa fick BINGO! och vann 100kr. Grattis Mutti ;) Mmmuuuwää! Till bingon åt vi hemmalagad pizza och neverstop till efterrätt.

Sammanfattningsvis var det här en bra helg. Jag och David har umgåtts med massa folk och det har blivit mycket skratt. Han är det finaste jag vet. Det vackraste på jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar