10 feb. 2011

Dag 15

Mina vänner

Kompisar kan man ha många utav, men riktiga vänner dom ska man hålla hårt i.

På senare dar har jag blivit väldigt kräsen gällande vänner. Innan blev jag kompis med allt och alla, men nu väljer jag dom varsamt. Innan sa jag inte vad jag tyckte, men nu yttrar jag mig om något inte behagar mig. Jag umgås inte med negativa människor. Dom påverkar mig negativt och således min omgivning. Speciellt negativa tjejer. Inte nog att vi har en fet stämpel på oss att vi är gnälliga och tjatiga, det blir ännu värre när vi samtidigt är negativa till allt. Om vi skulle spendera den tiden vi gnäller och tjatar och är allmänt negativa och istället yttra det som vi är tacksamma för och har en positiv inställning för, skulle vi må bättre. Mycket bättre och det skulle smitta av sig på vår omgivning.

Jag gillar att vara glad och göra människor glada. Mina vänner är positiva människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar