8 jan. 2011

Dag 2

En person jag är glad att jag lärde känna

Året var -98 och jag hade precis flyttat från Sjömarken till Hulta. Jag började i en ny klass och blev kompis med Beatrice. Vi bodde grannar. Vi gick med varandra till skolan varje dag, vi lekte ute på gården, spelade tennis, spelade Alien Olympics på hennes PC, sov över, spelade Faster Aghatas nya testamente, (tror jag det hette) vi drömde oss bort att vi hade pengar så vi kunde köpa friterade räkor, vi vandrade till Coop Forum (då, B&W) och köpte godis och drack massa gratis saft, vi spelade basket, kollade Fredagen den 13:e filmer och åt krossadchokladglass, vi cyklade nästan vilse på väg hem från en klassresa, vi hittade på konstiga ord som pero och vam, blev jagade av grannen som skulle kissa på oss, jagade av Jason på kransmossen, började samma klass på högstadiet, skratta ihop åt konstiga drömmar vi hade. Jag kan hålla på hur länge som helst, men you get the picture. Nu bor hon i Stockholm, så vi träffas inte ofta, men hon kommer alltid vara min vän.

Vi har varit kompisar i snart 13 år ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar